Jan en Fini naar de Noordkaap

Op de Lofoten

Wat is het leven toch leuk!

Vanmorgen zagen we een grote vis zwemmen in de fjord beneden ons. Op de foto is niets te zien. We kwamen ook nog langs Lia. We wisten wel dat belangrijke mensen een eigen straatnaam hebbe, maar een heel dorp?????

We zitten nu op de Lofoten, althans een van de eilanden ervan en of dit eiland ook al Lofoten heet, weet ik eigenlijk niet. Bijna zouden we verkeerd gereden zijn, maar gelukkig kwamen we bijtijds bij zinnen. Getankt, gelaafd en met schoon water konden we weer verder. Al weer waren de uitzichten BIJZONDER! Je kunt het je nooit voorstellen als je hier niet geweest bent. Wat je met je eigen ogen ziet, is niet te vangen op welke foto dan ook! De natuur is zo indrukwekkend en groots dat je het zelf moet zien. We namen een kleine omweg om wat meer uit de drukte te zijn van de E6, de doorgaande route. Prachtig was ook dat weer. Meren op 250 meter hoogte, fjorden op 6 meter hoogte. En steeds die bergen met sneeuw op de achtergrond. Op deze weg waren ze overal waterdoorgangen, een soort van riolering onder de weg, aan het maken waardoor het plaveisel erg grof werd. Maar ook daar kwam een einde aan. Nu zitten we aan een fjord voor een kerkje in Evenskjer. Weer een prachtig uitzicht. Om 5 uur zijn we al gestopt. Jan heeft de vis schoongemaakt en het fornuis staat buiten op tafel en de helft van de vis van gisteren ligt te pruttelen in de grote wok. Daarnaast een pannetje met aardappelschijfjes die liggen te frituren op zijn Amerikaans. De erwtjes en prei zijn al klaar. Die moeten zo nog even opgewarmd worden. Van grillen of roken kwam het niet want we staan op het asfalt en dat willen we niet ruïneren. Een andere keer dan maar weer grillen.

Johan en Lia

Leuk om te lezen dat er dorp is dat Lia heet, heel grappig.
Fijn om te lezen dat jullie zo genieten van de reis.
Nog vele veilige km en mooi weer.
We blijven jullie volgen.
Knuffels en xxx Johan,Lia,René,Nick