Jan en Fini naar de Noordkaap

Wuivend graan en lange wegen

Toen we opstonden waaide het heeeeel hard en daarom hebben we besloten om toch maar verder te gaan. De zon scheen flink maar die wind……. Langzaam maar zeker langs de kust naar het zuiden. Saai, saai, saai. Het landschap is een combinatie van Texel en Terschelling. Maar dan heeeeeeeeel veel langer. Er kwam geen eind aan. Prachtige blauwe lucht met daaronder het wuivende goud van het graan. De wind was zo straf dat de vlaggen mooi horizontaal hingen en er veel kite surfers waren. We zagen mooie lange boerderijen. Sommige in carré gebouwd, andere gewoon in de lengte. Vaak staat het achterhuis haaks op het voorhuis/deel/stal. De wegen zijn lang! Strak! En recht! De volgende rotonde was 32 km. verderop en die konden we bijna zien J! Water links en rechts.

Onderweg naar een quiltwinkel geweest en natuurlijk een en ander ingekocht. Ik hoef niet meer naar die andere……. Daarna hebben we lekker gegeten in Hvide Sande. Een vissersplaats waar we EINDELIJK verse vis konden kopen en eten. Niet alleen verse, maar zowat alle soorten ook gerookt. Op advies van mijn quiltjuf Annie hebben we er een “stjerneskud” gegeten. Niet wetende wat het was, maar het was fantastisch. Een schijf wit brood met daarop twee gebakken visjes en heel veel Noorse garnalen met een saus van mayonaise. Als garnering nog rode kaviaar. Kan ik iedereen aanbevelen. Niet echt duur! 85 DKK wat ongeveer € 12,75 is. Een volledige, gezonde, maaltijd. Vanavond hoefden we dus niet meer te eten. Lekker makkelijk want de kok is moe.

Reacties

Reacties

J.T. de Groot

Als de Deense kust saai is en vergelijkt met Terschelling en Texel en dus indirect ook saai zijn dan is er werkelijk iets mis met de "Noord" beleving en zou ik maar thuis blijven of naar de costa's in zuid-Europa gaan.

Fini

Beste J.T. de Groot,
Dank voor je reactie op ons blog, maar er zijn een aantal dingen die ik niet helemaal begrijp.
Ten eerste ken ik je niet, en jij ons ook niet.
Dan denk ik dat je niet ons hele blog gelezen hebt. Wij komen terug van een fantastisch land Noorwegen en dan is Denemarken niet zo spannend, om niet te zeggen saai, na zo’n prachtige trip.
Texel en Terschelling zijn prachtige eilanden, maar tien achter elkaar is een beetje veel van het goede.
Bovendien denk ik, dat ik recht heb op mijn eigen mening en beleving én dat jij mij hier niet op behoeft te kritiseren. Hoe ik mijn “Noord” beleving ervaar is mijn zaak. Trouwens hetzelfde geldt voor reizigers naar de Costa’s. Die genieten dáár van.
Ik vind het nogal aanmatigend van je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!