Jan en Fini naar de Noordkaap

Voorlaatste dag

Na een rustige nacht tussen een groot aantal campers op een speciale camper plaats, net na de veerboot over de Elbe, konden we tussen de wat lager geworden plassen, ontbijten. We stonden langs de Elbe Radweb en de brug over een zijkanaal van de Elbe stond open. Deze gaat twee keer per dag voor 2 uren dicht zodat de voetgangers en fietsers er overheen kunnen. Om prompt 10 uur ging de brug dicht en kwamen de fietsers al van beide kanten erover. Vlak daarna vertrokken wij richting het zuiden. Weer namen we een pont. Deze keer over de Weser vlakbij Bremen. We zijn nog op een verregende rommelmarkt geweest waar we 10 kilo augurken en 4 kilo kwetsen (dit zijn niet-kapot-kokende pruimen) kochten. Ik kan het niet laten. Dat betekent dus WERK!

Wat ons opviel aan de rieten daken hier in de omgeving is dat die een nok hebben van drie rijen dakpannen. Heel apart.

We hebben weer eens heel veel regen gehad en bij aankomst op ons bezoekadres bij Hermann en Christiane regende het blaasjes en het hield niet op. We wisten dat ze niet thuis zouden zijn en we zijn op zoek gegaan naar een restaurant. Koken in die nattigheid zag ik niet zitten. Je kon de auto niet eens uit met fatsoen. We kwamen bij een pas geopend Grieks restaurant terecht en hebben er verrukkelijk gegeten. Het hele circus. Inclusief de glaasjes Ouzo die we kregen. Koffie hadden ze er nog niet. De espresso machine was nog niet geleverd dus die dronken we net hier in de bus.

Morgen gaat het, na wat boodschappen doen, richting huis.

Corrie

Lieve Fini en Jan. Jammer dat wij dan net vertrekken naar onze vakantie bestemming. Koudekerken niet zo ver als jullie reis. Voor nu alvast welkom thuis. En we kunnen wel bellen .groeten Eddy Thyanne Corrie.xxx

Johan en Lia

goed dat jullie bijna weer veilig thuis zijn,we hopen dat jullie ondanks het weer toch genoten hebben van de reis,leuk om jullie zo te volgen,neem nog een paar extra vrije dagen toe want het word vd week weer een stuk warmer