Jan en Fini naar de Noordkaap

Museumdag

Vlak bij Ribe zijnde, konden we het niet nalaten om naar het Viking Museum te gaan. Heel interessant allemaal. Vooral hoe ze het museum ingedeeld hebben. Eerst van de periode rond 800 n.Chr. en een stuk over 1300 n.Chr. Een groot verschil in beeld kan ik zeggen.

Langzaam maar zeker zijn we richting Duits-Deense grens gereden. Wat we onderweg vaak zagen was een soort margriet op een bord langs de weg, en we vermoeden dat dit de toeristische routes markeert. Maar wie het weet mag het zeggen.

Op dit moment zijn we in Duitsland ten zuiden van de Elbe. We zijn met de veerboot van Glückstadt naar Wischhafen gevaren. De pont moest een grote bocht maken vanwege een erg lang de baai instekend eiland. Op de punt van het eiland staat een baken.

Vlak aan de andere kant is een camperplaats. Wat een geluk, anders hadden we nog een heel eind door moeten rijden, vooraleer we ergens op een veilige plek langs de snelweg konden staan. Het eten was zo goed als klaar. Gedroogde boontjes waren gisteren al in de week gezet en de gerookte vis (heek!) een beetje opgewarmd. Verrukkelijke maaltijd. Nu nog een kopje koffie/thee en dan weer lekker slapen.

Liesbeth

Jullie komen nu steeds dichter bij huis!

Dees

Tjonge, wat een reis en wat een verhalen! En nu al weer in Duitsland..... Ik weet zeker dat jullie straks, jullie zijn natuurlijk nog láng niet thuis, terug kijken op een geweldige reis!!!! Geniet er nog van zo lang de reis duurt!!!!! Voor je het weet......
Lfs Balt en Dees!