Jan en Fini naar de Noordkaap

Na regen komt weer zonneschijn!

Vannacht is het nauwelijks donker geworden. Misschien twee uurtjes en dan nog niet stik donker. De krant lezen zou wat moeilijk zijn maar je weg vinden ging best. We gaan nu nog een stuk noordelijker en de verwachting is dat het helemaal niet meer donker wordt. Wat een zegen dat we geen ramen in de bus hebben.

Het weer is wat opgeknapt. Niet dat de zon fel schijnt maar het is wel lekker licht en GEEN regen.

Inmiddels zijn we gearriveerd op onze rustplaats, bij de haven van Pitea. Goed weer gehad onderweg. Net zoals gisteren hebben we weer wat onverharde wegen gehad i.v.m. onderhoud. De helft van de tijd waren we op de E4 en de rest via binnendoorwegen. Ook nog wat rommel'markten' bezocht. Maar geen kruskavel meer.

Eenmaal aangekomen in de haven van Pitea zagen en roken we gerookte vis. Die hebben we natuurlijk vanavond warm gegeten. Een zalmforel van bij a 1 kilo. Ronduit verukkelijk. Erbij waren rode bietjes uit de gedroogde voorraad. Een borreltje heeft ook niet ontbroken. We genieten van de avondzon en het is nog 20 graden.

En een kleine uitleg bij de foto's wat een kruskavel is.

corrie

Fijn dat de reis voorspoedig verloopt.
Eddy heeft de auto bij jullie thuis opgehaalt.

Liesbeth

Oh, wat lekker die gerookte zalmforel! Je hebt toch wel een hapje genomen, terwijl je aan mij dacht? Hoe smaakten de gedroogde bietjes?
XXX