Jan en Fini naar de Noordkaap

4 weken onderweg

Vandaag zijn we 4 weken onderweg en het samen zijn bevalt ons heel best. Het slapen bij de Korporaalsbrug was goed. Hij waakte over ons. Niet de man zelf, maar wij stonden onder een stel beveiligingscamera’s. Een rustig idee.

Daarna weer verder op de E6 richting Oslo. We zijn eerder afgeslagen want we wilden naar de Staafkerk in Lom gaan kijken. Nu staan we op de camping daar. Lekker douchen, lekker een wasje en genieten van de zon! De kerk zien we vanaf ons onderkomen staan. Misschien kunnen we er zelfs te voet naar toe. Er zijn ook een paar musea te bezoeken. We wilden eigenlijk maar één nacht hier blijven, maar wie weet.

We reden tussen en over de bergen door. We hebben weer een hoogtepunt bereikt. Meer dan 1000 meter. Op een kruising van wegen, in Dombas, was een heeeeeeel groot, en ook heel druk bezocht winkelcentrum. Daar hebben we wat boodschappen gedaan. Ook naar de vinimonopolet geweest om eens te kijken wat de wijn kost. Hetzelfde vaatje wat we voor nog geen 10 euro bij de Lidl hebben gekocht, kost hier ruim 40 euro! Over sterke drank zullen we het maar niet hebben. Een halve liter bier kost hier 4 euro. Gelukkig hebben we nog was voorraad! Wie wat bewaart, die heeft wat.

De treinstationnetjes zijn hier alsof ze zo uit het Diarama van De Efteling komen.

Er zijn hier niet alleen plaatsen die Lia heten, maar we hebben ook een brug gezien die naar haar vernoemd is.

Liesbeth

Zag net op het weerbericht het onprettige bericht voor jullie. REGEN!!
Wij hebben morgen 30 Graden!
XXXX

Ria

Mijn naam is Ria ik wil ook een brug en dorp net zo als Lia.