Jan en Fini naar de Noordkaap

Weer op het vaste land van Noorwegen

Al vroeg stonden we op want we hadden de boot besproken van Moskenes naar Bodo. Om klokslag 10:30 uur vertrok die boot. Een vaart van maar liefst 3,5 uur op een redelijk kalme zee. Lekker een zelf meegenomen kop koffie gedronken en daar een broodje gekocht.

Na aankomst eerst Troela maar eens uitgelaten want die had al die tijd in de bench gezeten want die mocht niet mee naar ‘boven’. Weer een prachtige weg binnendoor genomen via het Saltsdal om vervolgens op de E6 weer richting het zuiden te rijden. Onderweg zagen we schapenpoep en dus even later ook de schapen zelf.

De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk. Zelfs de bushokjes worden versierd met bloembakken en onderweg was er een plek waar je kon gaan vissen. Inclusief picknick tafel, stoelen en steigertje. Ook een pot Spaanse margrieten op tafel die weliswaar dicht waren vanwege de temperatuur.

De hele dag heeft het weer geregend en wij weten nu dat de zon NIET altijd achter de wolken schijnt. Wij waren in de wolken en daarna nog geen zon!

We waren op bezoek in het Polar Circle Center ten noorden van Mo I Rana. Wat een verschil met die van Rovaniemi in Finland. Dat was weliswaar een groot winkel centrum, maar toch heel veel beter aangekleed dat dit. Wat er hier wel was, was een levensgrote, opgezette ijsbeer. Natuurlijk moesten wij op de foto!

Onderweg hebben we eten gekookt op een parkeerterrein van een winkel en zijn toen verder gereden. We staan nu op een parkeerplaats aan een fjord bij Langneset. Gaan zo lekker slapen. Het wordt zowaar ook al weer een beetje duister.

Dees

We reizen nog steeds mee! Wat een belevenissen en ervaringen! Fijn te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! Lfs

Liesbeth

Vandaag hier een super hete dag! De kinderen en kleinkinderen zijn geweest en we hebben gebarbequed.
Morgen regen en dan wordt het weer warm. Fijn dat jullie ook een zonnige dag hebben gehad. Regen gaat snel vervelen. XXXX