Jan en Fini naar de Noordkaap

Genieten van de rust op de Lofoten

De dag begon zoooo mooi. Het was zo lekker dat we besloten buiten te ontbijten. Omdat we al eerder van plan waren échte Noorse wafels te bakken leek dat nu een goede gelegenheid. Een van de wafelijzers die we onderweg gekocht hadden, werd opgedoken. Recept? Nou dat bedacht ik ter plekke. Ik had ze uiteindelijk op de Noordkaap geproefd. 2 eieren, een lepel melkpoeder, wat water, een beetje zout en bloem tot de consistentie goed was. Oh ja, ook nog wat vanille suiker, gewone suiker en een beetje olie. Vooral niet te zoet, want er komt aardbeienjam en crème fraiche nog op. Dat laatste hebben we maar niet gedaan. Heerlijke wafels! Gaan we meer maken.

Rustdag. Lekker niets gedaan. Een beetje geruimd, een boekje gelezen, een dutje gedaan…. Troela trof twee vriendinnetjes die ontzettend met haar hebben gespeeld. Op een gegeven moment wilde ze niet meer. Haar pluche beest, die wij steevast een AAP noemen, heeft ze weer zwaar te pakken gehad. De “ingewanden” (de watten) moesten het ontgelden. Het beest is zowat leeg. Maar dat deert haar niet, ze blijft trekken en spelen ermee.

Inmiddels is het weer behoorlijk afgekoeld. We zitten lekker binnen met het kacheltje aan. We blijven de gulle schenkers dankbaar! Morgen staan we bijtijds op want we hebben de boot naar Bodo om 10:30 gereserveerd en moeten er zeker 3 kwartier van te voren staan. Alles opruimen en inpakken kost ook een uurtje.

Peter

Ja Fini en Jan je moet er toch wat voor over hebben hè om op tijd bij de veerpont te zijn maar vanavond voor dat julli naar bed gaan zouden jullie de boel ook opgeruimd kunnen hebben. Als jullie dan jullie ontbijt op hebben is dat zo opgeruimd

Liesbeth

Ik geniet van jullie verhalen en foto's
Op naar de volgende locatie.