Jan en Fini naar de Noordkaap

Daags na de climax, en denk ervan wat je wil.

Armoe troef. Wat is het koud……. Gelukkig hebben we gisteren het prachtige weer op de Noordkaap gehad. We hoorden dat het al heel lang slecht weer is hier. Vandaag is het weer niks. Geen zon en dan is het toch wel erg koud. Maar 11 à 12 graden C. Jan heeft spijt dat hij geen elektrisch kacheltje heeft meegenomen. Nu moeten we ons behelpen met kaarsjes! Troela is onder haar mat weggekropen! Onderweg zagen we nog heel wat sneeuw die smeltend is in een beekje of zo.

We hebben nog even afscheid genomen van het monument. Jan heel dapper in alleen een T-shirt. Dat had hij iemand beloofd. Zoals jullie misschien weten, heeft hij vroeger meegedaan aan de sterkste-man wedstrijden. Nu draagt hij de wereldbol!

Onderweg zagen we een rendier koe met haar kalf. Ik was net te laat met de foto om te laten zien dat het kalf bij haar dronk. Die was behoorlijk ‘agressief’. Dat kalf bleef maar tegen die uier aandrukken. Net zo lang tot de koe bleef staan.

Vanmiddag waren we in Honningsvag. Een havenplaats in de buurt. Daar scheen de zon wat, maar toch niet echt om warm van te worden.

Het water is er zoooo helder! Dat je zo naar de bodem kunt kijken. Jan maakte een foto van wat buffers in de haven die vol met schelpjes zitten.

We staan nu op de camping. Een wasje is gedaan en hangt te drogen in de wind. Dat is over een uurtje wel droog denk ik.

Morgen blijven we hier. Lekker even uitrusten en dingen voor onszelf doen. Jan begint dan aan zijn experiment om via de 10 meterband als radio-zend amateur contact te leggen met de rest van de wereld. Ik ga dan lekker quilten!

Johan en Lia

Wel koud zeg op jullie uitgestelde huwelijk reis , maar dicht tegen elkaar aan kruipen komt het helemaal goed.

Fijn dat je dat extra vest nog hebt gekocht blijf je lekker warm,hopelijk geen koude douche meer.
Lekker warm douchen.
Hier is het nu ook niet zo mooi weer regen en 17 graden.
Veel plezier met hopelijk gauw weer warmer weer.

Knuffel en xxx Johan, Lia ,Nick