Jan en Fini naar de Noordkaap

Op de NOORDKAAP!!!!

Na mijn opmerking dat het hier zo mooi is, kan ik alleen maar zeggen: Dat was niet helemaal waar! Het is nóg véél mooier geworden. Mensen kinderen wat een uitzichten. Heel veel foto’s heb ik gemaakt, maar die kunnen niet aan de werkelijkheid tippen! Letterlijk ONBESCHRIJFLIJK. Hoe hoger we kwamen hoe kaler het landschap werd.

Op onze overnachtingplaats kwamen we in contact met twee jonge mannen uit Spanje! Die op de fiets naar de Noordkaap onderweg zijn. We moesten natuurlijk aan Balt en Dees denken. Leuke lui. De ene kwam uit Madrid en de andere uit Sevilla. Lekker koffie met ze gedronken en vanmorgen nog een zakje met gedroogde appeltjes meegegeven. Zij zijn van plan om morgen op de Noordkaap aan te komen. Misschien zien we ze weer.

Het waren ‘maar’ een goede 200 km en WE ZIJN ER!!! Eerst wilden we een camping zoeken maar het feit dat het weer zo snel kan veranderen deed ons besluiten door te rijden. Het is nu prachtig weer en je weet maar nooit. Een leuke bijkomstigheid is, dat we hier kunnen blijven slapen. Gelukkig hebben we weer voldoende stroom, water en ons eigen pleetje.

Bij aankomst had ik de tranen in mijn ogen van de emotie. Het is niet niks hoor, om hier aan het begin van de wereld te staan. Samen met mijn lieve Jan. Het is uiteindelijk ook onze verlate huwelijksreis. We zijn lekker luxe in het restaurant gaan eten met een glaasje wijn erbij. Toen we ook nog om Irish coffee vroegen, keek de ober ons wel verrast aan. De drank is hier heel duur.

De zon schijnt nog steeds. Inmiddels is het al half elf en hij staat nog aan de hemel. We hebben een ansichtkaart gekocht met op elk uur een foto van de zon. Je kunt goed zien dat de zon hier ook in het Noorden schijnt.

Het is hier allemaal wat groter en ruimer opgezet als toen Jan hier 9 jaar geleden met Ben was. Maar de algehele impressie is nog hetzelfde. Wij kunnen iedereen aanbevelen hier naar toe te gaan. Neem een goede camera mee! Mijn Casio Exilim is voor alledaagse foto’s erg goed, maar onderweg ben ik toch te kort gekomen. Met een spiegelreflex maak je toch veel indrukwekkendere beelden. Maar goed, we doen het ermee en ze staan nu in ons geheugen gegrift.

Reacties

Reacties

Dees

Fantastisch!!! Geniet!!! Lfs van hier! :)

Corrie

Gefeliciteerd met einde bestemming.Fijn dat het genieten is.

Frits en Ria

Lieve Fini , Jan en Troela eindelijk aangekomen wat een wereldreis.Wij volgen jullie avonturen elke dag en zijn blij dat jullie zo genieten van alles wat er meegemaakt en gezien wordt.
Veel liefs van ons.Wij denken elke dag aan jullie.
Frits en Ria.

jolanda

Hey jan en fini. Wat fijn dat jullie er zijn!
geniet van het uitzicht . Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes als jullie weer terug zijn.
Geniet ze!
vele groetjes uit wolluk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!