Jan en Fini naar de Noordkaap

Richting Stockholm

Dinsdag 14 juli 2015

We zijn in Stockholm gearriveerd. Niet nadat ik grote ergernis had over mijn navigatie systeem de Zümo 350LM. Zoals al vaker is gebeurd, liet hij ons op de cruciale momenten in de steek. Maar goed, we gaan verder. Zoals Gustav Dalén zei: Blijf positief!

We hebben weer lekker getoerd. Prachtige landschappen aan ons voorbij zien gaan. Het is me opgevallen dat het rood van de Zweedse huizen eerder roestbruin is. Volgens Jan komt dat doordat er veel ijzeroxide in de verf zit waardoor de huizen bruin worden. Deze ijzeroxide heeft een conserverende werking.

Loppis zijn er ook genoeg. Weet je wat loppis is? Een curiosa/brocante winkel of iets dergelijks. Maar…….. wij hebben er nog geen kunnen bezoeken want de bordjes staan vlak voor of zelfs zowat na de inrit. Maar we blijven zoeken. Connie wil graag een ‘kruskavel’. Een deegroller om knäckebrot mee te maken. We zijn er zelfs voor naar Ikea geweest. Ook wilde ik daar even kijken of die anders was als bij ons, maar nee, die is precies hetzelfde! Met dezelfde artikelen en dus ook geen kruskavel. Wel hebben we er een bestekbak kunnen scoren en grote ronde knäckebrot schijven. Misschien iets voor morgen bij het ontbijt. Lidl is ook bezocht, en ook hier dezelfde indeling/artikelen als bij ons. Visje gekocht en vanavond lekker gegeten. Het weer is lala. Het giet af en toe en we staan nu in de bagger op een camping op het eiland Vaxholm bij Stockholm. Morgen gaan we naar de musea.

Geen foto's vandaag

Beste Jeroen,
het spijt me te moeten melden dat ik de Zümo 350 weer zo uit het raam heb willen gooien, en dat niet één keer maar vaker. Wij zijn onderweg in Zweden en regelmatig laat hij me in de steek. Met geluid, zonder geluid, met oplader eraan en zonder. Je zult misschien begrijpen dat ik er behoorlijk door gefrustreerd ben. En natuurlijk vaak op de cruciale momenten.
Omdat de garantie de laatste keer met 6 maanden verlengd is, zou ik daar nu toch weer aanspraak op willen maken. En wel zo, dat ik het apparaat terug zou willen geven zonder nieuwe vervanging maar mijn geld retour. En misschien zelfs nog een stukje 'plezier-bederf-vergoeding'. Ik kan me trouwens echt niet meer voorstellen dat ik de enige ben. In de loop van de afgelopen twee jaar heb ik veel tijd, én geld, geïnvesteerd om het ding te begrijpen. Twee keer een cursus gedaan in Vessem en nog een midweek in Winterberg. Ook ben ik geen digibeet!
Het is echt té gek voor woorden dat dit steeds weer gebeurt. Dit is al het derde apparaat. Gelukkig hebben we nog een oude Tomtom bij ons, die het altijd nog doet. Ik kan er gewoon niet meer op vertrouwen. Hij schakelt te pas en te onpas uit. Ik neem aan dat je dit begrijpt.
wij komen pas eind augustus weer retour in NL. Vandaar dat ik het nu vast meld.
Met vriendelijkegroet,
Fini van Breugel-de Jong
Willaertpark 15
5144 VN Waalwijk
0416-336261
06-26102722
Festina lente = Haast u langzaam!
-------Oorspronkelijk bericht-------
Datum: 1-7-2015 16:34:36
Onderwerp: Re: Technisch verhaal
Ik zat toevallig mail te beantwoorden vandaar.

Inderdaad vreemd dat het drie keer gebeurt, maar toch kan het haast niet zo zijn dat het een algemeen probleem is, want dan zouden er veel meer mensen mee terug moeten komen.
Het kan stom toevallen zijn of iets anders wat we over het hoofd zien.
De voeding heb je al uitgesloten.
Misschien dat het op bepaalde plekken gebeurd?
Of tijdens het rijden van een route?
Erg lastig om hier de vinger op te leggen.

Jeroen


Fini van Breugel schreef op 1-7-2015 om 16:24:
ZoJeroen, zit jij bij Overtoom????? zo'n snelle reactie,
maar het is dan toch welvreemd dat het bij mij nu voor de derde keer gebeurt!
Groetjes,
Fini
Festina lente = Haast u langzaam!
-------Oorspronkelijk bericht-------
Datum: 1-7-2015 16:20:11
Onderwerp: Re: Technisch verhaal
Beste Fini,

Dank voor je reactie.
Als het aan de spraak zou liggen dan zouden we de Zumo 350LM met bosjes terug moeten krijgen en dat is gelukkig niet het geval.
Honderden klanten van ons gebruiken dat toestel ook in de auto.

Ik dacht in eerste instantie dat het misschien aan de kabel kon liggen maar je geeft aan dat het probleem ook optreed zonder kabel.
Ik durf dus echt niet te zeggen waar het probleem in zit.

Als iemand binnen ons bedrijf dat zou moeten kunnen vertellen dan is het onze technische dienst, maar zoals je aangeeft weten zij het dus blijkbaar ook niet.
-- 
Met vriendelijke groet,

Jeroen
WayPoint Vessem

Jan Smuldersstraat 28
5512 AZ Vessem
vessem@gps.nl

Openingstijden
Maandag: gesloten
Dinsdag: 9.30 uur - 17.30 uur
Woensdag: 9.30 uur - 17.30 uur
Donderdag: 9.30 uur - 17.30 uur
Vrijdag: 9.30 uur - 17.30 uur
Zaterdag: 9.00 uur - 16.00 uur


Fini van Breugel schreef op 1-7-2015 om 16:12:
Beste Jeroen,
Ik heb nu mijn DERDE Zümo 350LM.
De eerste twee zijn vervangen omdat ik steeds problemen had met het apparaat en natuurlijk altijd op cruciale momenten. Jullie technische dienst heeft, zover ik weet, niet kunnen vinden waar het aan lag en daarom kreeg ik steeds een nieuwe.
De cursusleider, Ronald Cremers (ik was is Vessem 2 x en de midweek in Winterberg in april), adviseerde mij om direct contact met u op te nemen. Ik denk namelijk dat ik weet waar het aan ligt.
Het probleem bestaat ook bij dit derde apparaat en dat kan geen toeval zijn.
Ik heb er eens kritisch op gelet wat het zou kunnen zijn en ik vermoed dat als er gesproken instructies worden gegeven de Zümo 'vast slaat;' Bij geen spraak, heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Dit alles tijdens het AUTO rijden. Op de motor heb ik de stem niet aan en heb ik het probleem ook niet.
Het probleem bestaat mét en zonder dat het apparaat op de oplader zit.
Misschien dat dit jullie helpt.
Met vriendelijke groet,
Fini van Breugel
Willaertpark 15
5144 VN Waalwijk
0416-336261
06-26102722
Festina lente = Haast u langzaam!


Reacties

Reacties

Dees

Wat gaan jullie snel! Al in Stockholm!!!! Balen van de navigatie, zeg! Goed dat TOMTOM ook mee is! Prachtige stad, Stockholm! Heel veel plezier vandaag!!! Lfs

Liesbeth

Ook hier is het weer nog knudde. Ben worstenbroodjes aan het maken. Veel plezier!!

Madeleine

Wat vervelend van die navigatie zeg... Ik ben zeer benieuwd wat hun reactie nu gaat zijn .
Zo te horen hebben jullie het enorm naar de zin. Laat ons weten of de deegroller gevonden wordt ? haha !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!