Jan en Fini naar de Noordkaap

Jans impressie

Jan laat weten dat:

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten, gedoucht en de rommel weer ingepakt. Daarna zijn we binnendoor naar Nyborg gereden om met de veerpont naar het andere eiland te gaan. Omdat we niet gereserveerd hadden, moesten we twee uur wachten. Maar tot onze verrassing mochten we met een uur al mee. Eenmaal aan de overkant weer uitgescheept te zijn, reden we binnendoor met diverse stops richting Kopenhagen. Onderweg waren we op zoek naar een bakker voor lekker Deens gebak. (Danish Pastry) maar geen bakker te vinden. Wel kwamen we een supermarkt tegen op een kruising van wegen. Hier hebben we wat boodschappen gedaan. We wisselden weer van eilanden. Tussen deze eilanden was een mooie, grote brug, waarvoor we aan het einde tol moesten betalen.

Nu ligt het vlees op de bbq en moeten we onder het genot van een wit biertje, afwachten tot het gaar is. Dan nog een biertje en lekker opeten. We staan in een bosrijke omgeving vlak aan het strand 10 km. onder Kopenhagen. We kunnen de zee zowat zien en horen. Het is erg rustig op de camping. Er staan nog zo’n 6 campers maar er is plek voor wel 50.

Liesbeth

Hallo zus en zwager.
Hier is het vandaag weer erg heet geweest. 29 Gr. Geniet lekker van jullie "huwelijksreis".