Jan en Fini naar de Noordkaap

De eerste volledige vakantiedag.

Gisteren zijn we aller vriendelijkst en gastvrij door Christiane en Hermann Oetting ontvangen. Eerst de camper een plekje gegeven en toen aan het avond eten. Tot Jans oogjes zowat dichtvielen. We hebben heerlijk ouwe koeien uit de sloot gehaald uit de Yamaha tijd. Zowat iedereen is de revue gepasseerd…… Natuurlijk alleen maar goeds!

We hebben geconstateerd dat we inderdaad allemaal oud worden en dat er van de Yamaha bekenden toch al een aantal is overleden. Onze gezamenlijke Yamaha tijd was dan ook tussen 1975 en 1984! Toch zo’n 30 jaar geleden.

We hebben heerlijk geslapen en vanmorgen stond ons ontbijt al weer klaar! Wat een service. De mannen moesten natuurlijk motor praten en wij vrouwen hebben een paar boodschappen gedaan. Daarna zijn wij vertrokken richting Minden om naar de "Schachtschleuse" te gaan kijken. We hadden mazzel. Er kwam net een boot aan die zeker 20!!!! meter omhoog moest in die sluis. Een imposant gezicht. Ik heb vaak in/door sluizen gevaren met Ome Piet en tante Karin maar zo’n hoogte denk ik niet dat ik ooit overbrugd heb met hun schip.

Nu zijn we op weg naar het hoge noorden. Het weer is erg wisselvallig. De ene keer komen er hele donkere wolken en binnen niet al te lange tijd giet het van de regen. We wachten de bui dan maar af en vlak daarna schijnt de zon weer volop. Gaan de jassen weer uit. Gelukkig hebben we laagjes-kleding!

Joke van Kampen

Hallo Jan en Fini. Wij zijn nu net terug uit Colombia dus nu weer vanuit Nederland wensen we jullie een hele goede reis. Geniet lekker van de prachtige natuur die jullie onderweg tegenkomen maar vooral van elkaar. Hier is het vandaag heerlijk weer en ik hoop bij jullie nu ook. Liefs JOKE

Tineke van wieringen

Ik kijk elke dag uit naar een nieuw bericht en reis zo een beetje met jullie mee,liefs