Jan en Fini naar de Noordkaap

Eerste dag op de terugreis in Denemarken

Lekker met een zonnetje wakker geworden. De camping in Tornby was groot! Alles netjes in rijtjes en het sanitair schoon. Twee van de drie douches waren koud! De invalide douche was spekglad. Voor ons niet de plek om nog een dag te blijven.

Lekker op ons gemak over kleine weggetjes gereden. Bij een molen een héérlijke kop koffie gedronken met natuurlijk voortreffelijk gebak. Daar hadden ze ook een bakhuis of liever gezegd een pizza steen oven. Jan kreeg prompt het idee om er thuis ook een te maken. Zou ik wel willen maar of de buren daar blij mee zijn, is sterk de vraag. Wat kringloop winkels bezocht, maar niet écht iets leuks gevonden. Wel een verzilverd sigaretten-presenteer ding wat vroeger op tafel gezet werd voor de gasten op een verjaardag. Ik denk dat ik daar wel iets leuks mee kan. We kwamen langs een vuurtoren die door het zand wordt ‘opgeslokt’. Hij staat nog nauwelijks boven de duinen.

Wat ons eigenlijk al meteen is opgevallen, is dat hier weer zonnecellen op de daken liggen en dat er windmolens zijn. Voor Noorwegen niet nodig want die hebben genoeg vallend water voor hun waterkrachtcentrales.

Het landschap is hier zo mooi glooiend. Eigenlijk heel veel rustiger dan Noorwegen. Ik kom weer een beetje op adem. Niet zoveel fantastische indrukken als de laatste weken. Er staat maïs op het land en het graan is rijp! Er wordt ook veel gegierd.

We staan nu langs de kust op een camping. Lekker in de zon!!!! Het eten zit in de bbq. We eten geitenkaasbroodjes uit de vriezer uit Stockholm. We hebben ze al eens uit de pan gegeten en nu dan in de kleine Weber als oven. Kijken hoe dat gaat. De vorige keren ging het, al was het geen écht succes. Daarbij een groenten/fruit smoothy uit de Nutribullet.

Wat de dag van morgen brengt, hangt heel veel af van het weer.

Liesbeth

Blij dat jullie zonnig weer hebben.
Hier was het vandaag 30 graden. Eigenlijk om wat te doen veel te heet. We zijn naar de vlooienmarkt geweest en hebben weer het e.e.a. gekocht.
Ik twee hel aparte longsleeve blouses. Een is bordeauxrood katoenen. De andere longsleeve linnen blouse. Echt heel apart! Drik twee blouses, waarvan 1 linnen en een mooi colbert op de kniebroek.
XXX Liesbeth