Jan en Fini naar de Noordkaap

Richting einde Noorse vakantie

Gisteravond eerst onszelf getrakteerd op een voortreffelijke pizza met als toetje warm appelgebak met vanillesaus! We hadden het er al afgelopen uiteindelijk. Wat waren wij moe zeg.

Vannacht wel lekker geslapen, hoewel het lang duurde voor we insliepen. Behalve dan dat de haan al vroeg begon te kraaien! De camping, annex openluchtmuseum over het begin van het Viking tijdperk, wordt gerund door een stel jonge Duitse mensen. Zij hebben de ratrace wel gezien en zijn nu dit begonnen. Het heet Landa Park en is vlak bij de Preikestolen. Eerst na de barre klim de camping op de weg zelf voorbij rijden, en daarna de borden volgen. Ze staan nog niet op de kaart maar daar wordt hard aan gewerkt. Dit is het eerste jaar dat ze open zijn. Goede voorzieningen en vooral goedkoop! Inclusief stroom en WiFi!

Onderweg weer van prachtige uitzichten genoten. Op een gegeven moment zagen we twee tunnelingangen naast elkaar. Daar zijn ze druk doende om een nieuwe tunnel aan te leggen. Gek gezicht hoor!

We hebben ons Noorse galgenmaal genoten. De laatste druppel zelf meegebracht bier is gedronken en voor het eerst ook kunnen grillen buiten. Niet écht lekker warm, maar toch het warmst wat we meegemaakt hebben. Jan heeft een nieuwe hobby gevonden: Vuurtje stoken! Eerst hout gesprokkeld, wat geen moeite is hier hoor, en dan lekker stoken. Daar krijg je het ook warm van. Vanavond hebben we de boot voor morgenavond gereserveerd van Larvik (N) naar Hirtshals (DK). Dus nog één nachtje onder de Noorse hemel slapen. Natuurlijk wel in ons eigen bedje!

Morgen gaan we de zesde week al weer in. Waar blijft de tijd.

Cor

Bijna weer in Nederland dus. Ik lees met plezier steeds de verhaaltjes en zie op de kaart waar jullie zitten. Bijna een dagelijkse routine geworden. :-)