Jan en Fini naar de Noordkaap

Over de Lofoten

Wat een nacht….. Het goot weer eens en ik droomde dat we onder water zouden komen te staan en weg zouden drijven. Maar nee, dat was dus niet het geval. Lekker samen ontbeten, naar de winkel en op weg naar het puntje van de Lofoten. We zijn door heel wat tunnels en over heel wat prachtige, hoge bruggen gereden. We zijn nu in Moskenes. We hebben de camping voor twee nachten geboekt en morgen kijken we wanneer we met de ferry naar Bodo kunnen varen. Terug rijden is toch wel heel erg ver. Zo af en toe was het droog weer en genoten we van de prachtige uitzichten. De wolken die om de bergen hingen, of zelfs nog lager.

In de hoofdstad van de Lofoten, Svolvaer, zijn we in een groot winkelcentrum geweest om zo maar eens wat rond te kijken. Het was er stikdruk en amper een plekje voor de auto beschikbaar. Zeker als je wat breder bent dan een personenauto want de plaatsen waren maar heeeeeel krap. Buiten regende het, dus we liepen lekker droog. De Knirps-paraplu van mijn moeder is nog nooit zoveel gebruikt als nu. Dank je ma!

De prijzen in het winkelcentrum vielen mij alles mee. Het is hier lang niet zo duur als ik verwachtte. Zowat Nederlandse prijzen. De nectarines kosten ongeveer € 2,00 voor zo’n mandje met een netje erom. Een kilo wortelen ook € 2,00. Natuurlijk vind je ook veel duurder spul, maar heb je dat nodig? Ik heb nog een nieuwe Noorse trui gekocht. Zuiver wol, hij ruikt nog naar de lanoline, en die was alleszins redelijk geprijsd, eigenlijk heel goedkoop vind ik.

In andere gedeelten liepen de rendieren over de weg, maar hier is het net Texel. Hier lopen de schapen op de weg. Je kunt aan de poep op de weg zien of je in de buurt van rendieren/schapen komt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!