Jan en Fini naar de Noordkaap

Rustdag

Niet zo veel te melden vandaag. Net als de wielrenners, houden wij ook een rustdag. Op een camping met heerlijk warme douches, wasmachine en droger. Van alles goed gebruik gemaakt vandaag. Alles ligt weer schoon in de kast en wij eronder. De lakens bedoel ik dan.

Nog steeds is het heel koud en wat nog vervelender is, is dat we in de mist zitten. Jammer voor diegenen die nu pas op de Noordkaap aankomen.

Wat wel heel erg leuk en vooral heel fijn is, is het feit dat we van onze Duitse kampeerburen een elektrisch ventilatorkacheltje gekregen hebben. Zij waren blij ervan af te zijn vanwege de ruimte en wij zijn dolgelukkig met de warmte. Een goede ruil gedaan voor een handvol amandelen vanwege haar maagproblemen. Het is nu lekker ‘warm’ in ons holletje. Geen dikke trui, lange onderbroek en sokken meer aan. Het is zeker 17 graden hier binnen. Lekker toch als het buiten maar 12 is. GEEN KOUDE VOETEN MEER!

Jan heeft zijn radio zendamateur apparatuur tevoorschijn gehaald en is daarmee aan de slag gegaan, maar er zitten geen zendamateurs hier in de directe omgeving. Omdat de atmosferische condities niet optimaal zijn, had hij geen verder bereik. Bovendien zitten we tussen de bergen in een dal.

Terwijl wij zaten te eten in het kookhuis van de camping, liep er een koppel rendieren zomaar langs ons neus voorbij. Dwars over de camping. Later vond Troela het spoor en ze werd helemaal gek!

Liesbeth

Vangen dat rendier en eten!!!! Heerlijk vlees.

Tineke

Wat fijn dat jullie ondanks het slechte weer toch genieten,leuk om te volgen,hier alles weer O.k.