Jan en Fini naar de Noordkaap

Op de poolcirkel

Maandag 20 juli 2015

Een dag zon, een dag regen. Maar vandaag wisselde het veel.

Als eerste werk zijn we naar de veterinar gegaan. Daar heeft Troela onze zelf meegenomen pilletjes Milbemax van de dierenarts toegediend gekregen. Een rekening en € 25,00 lichter konden we weer weg. Geen gek bedrag. Ik heb wel grotere bedragen op internet langs zien komen!

We waren nog geen dagtocht rijden van Haparande, de grensplaats, verwijderd en zouden voor het goede nog een dag hebben moeten wachten. We waren over de grens voor we er erg in hadden en zagen trouwens ook geen douanekantoor. Lekker doorgereden dus.

Inmiddels staan we zowat óp de Poolcirkel! Volgens de paal in Santa’s Village zo’n 1972 km van Amsterdam verwijderd. Foto’s bewijzen het. Dat Santa’s Village is één grote toeristen attractie. De Kerstman zou hier wonen…… Wat een winkeltjes en vlak in de buurt het Santa Park waar je kaartje twee opeenvolgende dagen geldig is, dus een soort van Efteling denken wij.

Onderweg hebben we al een aantal echte rendieren langs de weg gezien. De foto’s hiervan zijn niet duidelijk genoeg. Volgens Jan gaan we er nog heel veel meer zien. Dus die foto’s houden jullie tegoed.