Jan en Fini naar de Noordkaap

Regen, veel regen!

Zaterdag 18 juli 2015

Nadat het gisteren zo’n prachtig weer was, moesten we vanmorgen van onze mooie parkeerplaats in de regen afscheid nemen. De hele dag regende het. Veel regen, zacht regenen, hard regenen…… Omdat we snelwegen willen vermijden, kwamen we over een paar onverharde, doorgaande wegen. Voor Zweden heel normaal. Voor ons toch wat glibberig en erg bochtig. Altijd weer alert zijn op tegenliggers. Je zult er maar wonen! Ver van de bewoonde wereld. Daarna zijn we op de E4 langs de kust van de BALTische zee gaan rijden. Op de navigatie stond 795 km. tot Haparanda waar we de Finse grens over willen gaan. We hebben er 230 km. van gereden. Wat een afstanden! Al vast een dierenarts gezocht voor de ontworming van Troela. Een gevonden maar die was met vakantie. Verder zoeken dus. Dat moet minstens 24 uur voordat we de grens overgaan. Dus wordt het misschien wel een extra nachtje aan de grens ‘wachten’.

We hebben weer in het wild een andere soort mos ontdekt. Dat heet geloof ik bij ons De Baard van Mozes of zo. Is dat zo Liesbeth? Moet ik wat voor je meebrengen?

We zijn in een winkel met huishoudelijke zaken geweest die ook Kitchenaids verkoopt. Daar heeft Jan verteld dat hij spiraal deeghaken voor Kitchenaid maakt en natuurlijk de website erbij vermeld. Je weet maar nooit. We hebben er ook twee niéuwe kruskavel gescoord.

De internet/mobiele telefoon mogelijkheid wordt al minder. Op de dirtroad was het er al niet meer. Dus afwachten wanneer we ons weer melden kunnen. Wij doen ons best.

Joke van Kampen

Balen zeg dat jullie zoveel regen hebben. Ik volg jullie verhalen met veel plezier. Hopelijk vinden jullie snel een dierenarts voor Troela.
Groetjes JOKE p.s. wat zijn in godsnaam kruskavel???

Liesbeth

Breng de baard van Moses maar mee hoor. Wel nat houden, wat naar ik hoor geen probleem zal zijn. Ik wens jullie veel zonneschijn toe. De jam wacht op jullie!