Jan en Fini naar de Noordkaap

Naar het achterland van Zweden

Donderdag 16 juli 2015

Vanmorgen stralende zonneschijn toen we de boel gingen inpakken. Alles lekker even schoon gemaakt. Niet alleen de bus, maar wijzelf ook. Heerlijk gedoucht. De avond van aankomst hebben we ook gedoucht, maar bij mij was hij koud. En wie mij kent, weet dat ik daar absoluut niet van houd! Chagrijnig als ik was…… Maar vandaag was het lekker warm. Dus schoon onderweg. De wasmachines waren al dagen vooruit gereserveerd, dus de was maar in de alom bekende Tupperware emmer gedaan. Die moet nog uitgespoeld worden, zodra ik voldoende water ter beschikking heb.

De restanten van de grill attributen hebben we in een vuilniszak gedaan. Je weet maar nooit wanneer je ze nog eens nodig mocht hebben. Misschien kunnen ze ook nog dienen als radio antenne??

We hebben wat loppis bezocht en zowaar ik heb twee verschillende kruskavel gevonden. Het is toch niet meer zo algemeen bekend als ik gedacht had. Misschien dat we ze nog vinden in een soort Blokker: Olens heet die hier. Nog geen gezien overigens.

Meren in overvloed. Links, rechts. Je moest snel kijken om ze allemaal goed te kunnen zien. Die komen er nog meer……

We hebben wat moeten zoeken voor een geschikte overnachtingplaats, maar die lijken we gevonden te hebben. Op een parkeer terrein in Leksand, nee het zand is hier niet lek! Mora ligt er vlak bij. We mogen hier 6 uren staan, en we gokken het erop.

Het is fris….. 14 graden C. en we moeten de nacht nog in. Gelukkig heb ik een hete man bij me…… en een donzen dekbed plus een quilt. Wie doet me wat. Niet alleen fris maar ook vochtig. Zo af en toe een flinke bui. We moesten binnen eten, maar nu is het weer droog. Wisselvallig weer heet dat. We zijn op 213 meter hoogte. Niet echt hoog, maar wel fris.

Reacties

Reacties

Connie

Wat goed dat je de kruskavels gevonden hebt!Whatsapp je me een foto?

Connie

Hoeft niet, ik heb de foto al gezien, geweldig!

Corrie

Hebben jullie ook een kacheltje bij je? Dat hadden we in de Combo wel.Een electriche,wat Eddy aan de wand gemonteerd had.Heerlijk behaaglijk.Zeker als er geen warme man in de buurd is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!